To, že mám ráda balet, je asi těm, kdo tyhle stránky omylem čtou, asi jasné. V prosinci
jsem měla hned tři možnosti vidět tuhle fascinující hru lidského těla. Ona
představení měla jedno společné. Hodně se třpytila. A ke dvěma z nich složil
hudbu Petr Iljič Čajkovski.
Labutí jezero
The Swan Lake |
Vždycky jsem si
přála vidět ruský balet, hlavně tedy moskevský Bolshoi, jelikož se říkalo, že
je to to nejlepší z klasického baletu. Nevím, jestli to v dnešním světě
stále platí, přeci jenom je většina prestižních baletních souborů složením
dosti mezinárodní, ale když se naskytla příležitost, neváhala jsem ani minutku.
Můj zaměstnavatel (pozn. Stát) se totiž před Vánocemi pochlapil a sehnal lístky
na Labutí jezero v podání Petrohradského baletního souboru. A musím říct,
že to bylo naprosto magické. Přestože hudba byla ze záznamu a do Brna dorazil
jen ten úplně nezbytný počet labutí ☻, tedy nikoli klasický, ale jen základní
soubor, mělo to krásnou atmosféru. Primabalerína byla opravdu úplně jiný level,
než zbytek ansámblu. Když tančila bílou labuť, byla křehká a zranitelná, a když
tančila part černé labutě, byla to dynamika. Kdybych se kukátkem neujistila, že
je to stále tatáž osoba, myslela bych si, že je to někdo úplně jiný. Stylem
tance, gesty i mimikou. Přesto to mělo jednu chybičku. Je to možná divné, ale
já se těšila, až umře. Ta část, kde bílá labuť umírá, je totiž úplně skvělá. Ale
bohužel tohle představení šlo cestou šťastného happyendu, což mě zase tak
šťastnou neudělalo. Ale bylo to krásné a kostýmy se tak hezky třpytily...
Facts: „Labutí jezero“; St. Petersburg Ballet (Janáčkovo divadlo v Brně), 2014; choreograf Marius Pepita a Lev Ivanov
Facts: „Labutí jezero“; St. Petersburg Ballet (Janáčkovo divadlo v Brně), 2014; choreograf Marius Pepita a Lev Ivanov
Louskáček
Louskáček |
Louskáček
je pro mě vánoční hra, kterou s oblibou nacvičují americké školy na
vánoční besídky. A chudáci rodiče musí protrpět dvě hodiny dupání neohrabaných
dětiček ☻. Viděla jsem ji takhle jednou a stačilo. Pak jsem ji jednou zahlédla
náhodou v televizi jako záznam z londýnského národního baletu a
najednou to bylo něco úplně jiného. V Brně měl premiéru tento říjen a
jedná se o kanadskou verzi, kterou s sebou z Bratislavy přivezl nový
ředitel baletu NdB. V Praze dávají jakousi kompilaci s Dickensonovým Vánočním
příběhem a ta je prý taky moc hezká, ale tohle je v podstatě ten klasický
příběh. Technicky to bylo opravdu povedené a výprava byla úžasná, všechno se třpytilo
a hýbalo a tak všelijak. Mám pocit, že vizuální stránka někdy přebila ty skvělá
baletní čísla, zejména pak v druhé části. Navíc ne každému asi bylo jasné,
co se v druhé části odehrává. Postavu Klárky hrála malá slečna, tudíž
absentovala část na plese, kde spolu Klárka a Louskáček tančí, tedy baletí. Na
druhou stranu se především v první části objevovalo hodně dětských
tanečníků, což mi bylo sympatické. Přeci jenom je to podívaná hlavně pro děti.
A ve mně tedy ještě asi velký kus dítěte je.
Facts: „Louskáček“;
Janáčkovo divadlo v Brně, 2014; choreograf Fernand Nault, režie André
Laprise
Alenka v říši divů
Alenka v říši
divů je klasické baletní představení
Královského baletu v Londýně. Hudbu tedy nenapsal Petr Iljič Čajkovski, ale to
nevadí, jelikož je to určitě i tak moc krásný balet s krásnou hudbou.
Určitě je to velkolepá podívaná a stojí za těch 250,- Kč, která jsem si na to
vyšetřila, ale bohužel jsem ho neviděla. A víte proč? Protože toho bylo v prosinci
prostě moc. A já zrovna pekla narozeninový dort. Ale aspoň jsem dneska viděla v televizi
ještě jednou toho Louskáčka.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Díky za všechny komentáře ♥