Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

10. ledna 2016

Recenze 2015 a plánování na rok 2016

Nedávno tento blog oslavil už druhé narozeniny. Slavil je tím, že jsem ho vzala na Louskáčka, ale oslavu si jistě užil. Původně vznikl jako taková malá osobní terapie, ale jak už to v životě bývá, stal se odrazem každodenního života svého autora. Tedy mne. Což může být jak dobře, tak špatně. Ale jeho hlavním pozitivem je, že je veřejným záznamem toho, zda se plány, které si na začátku roku dám, opravdu plní, resp. zda je já plním ☻. Stejně jako první rok, i ten loňský jsem si udělala seznam toho, co bych chtěla vyzkoušet, zažít, dokončit, naučit se, absolvovat, prožít a hlavně zlepšit. Nebo čeho se zbavit. Kdybych měla celý rok 2015 shrnout, řekla bych, že byl překvapivě pohodový a šťastný, a já si ušetřila všechny své smutné slzy. Jelikož mě ale dojme naprosto všechno, od hrajícího si kotěte přes rodinná setkání po finále seriálů Rosamunde Pilcher, slz jako takových jsem prolila víc, než kdykoli předtím. Což je naprostý opak roku 2014 a hlavně toho předtím, o kterém se mi už nikdy mluvit nechce.
*

Takže co jsem si na začátku loňského ledna naplánovala a jak to dopadlo? (zde) 

1. Poznat nové lidi – nepoznala jsem sice zase až tak moc nových lidí, ale drtivou většinu těch, které jsem poznala, hodlám i nadále udržet ve svém telefonním seznamu. 
2. Udržovat staré kontakty – snažila jsem se, ale mohla jsem se snažit víc. Ostatně i ony staré kontakty se mohly snažit víc … 
3. Rozšířit si záběr o ještě jeden kurz/seminář tance – jedním slovem „bollywood“. Do Aishwaryi Rai mám sice daleko, ale tanec je to zábavný.
4. Začít psát rigo – důležité bylo to slovíčko „začít“ … a letos už vážně začnu☻. 
5. Pravidelně cvičit a zpevnit si hlavně střed těla – první půlrok jsem byla dle svých měřítek pečlivá, pak jsem se nějak zasekla během letních veder, podzim jsem příležitostně chodila na pilates, a pak to nějak zkazil ten prosinec … celkově to ale hodnotím jako úspěšné, jelikož se pak budu cítit líp ☻. 
6. Každý týden přečíst jeden celý výtisk novin – rozhodla jsem se, že si budu kupovat Respekt nebo jiné aktuální čtivo. Kupovala, pravidelně četla a přešla jsem i na on-line verzi, i když jsem nestíhala všechno číst. Ale i tak jsem díky tomu byla po celý rok nesnesitelně chytrá☻.
7. Vypěstovat si lepší řasy a zpevnit si vlasy – snažila jsem se, snažila jsem se, ale příroda si stejně dělá svoje, takže i já.
8. Naučit se péct z kynutého těsta – základy jsem snad zmákla a kynuté knedlíky, skořicové rolky a koláče mám úspěšně za sebou. Tu vánočku a klasické buchty snad dám letos. 
9. Přečíst alespoň 12 knih – díky „Chopperbooku“ (mé čtečce) jsem úspěšně stihla letos přelouskat 15 knih. Z toho tedy 4 „Deníky malého poseroutky“ a 3 romance, ale také třeba „Šaríu“ od Jana Potměšila (odborná, dlouhá, zajímavá), Murakamiho „Na jih od hranic, na západ od slunce“ (zvláštní) nebo „Vyhnání Gerty Schnirch“ od Kateřiny Tučkové (smutné).
10. Méně utrácet, více šetřit, resp. rozumněji s penězi nakládat – mám období bez nákupů a pak období trochu zbrklých koupí, což je zlozvyk, kterého se chci zbavit. Ale na stranu druhou platím nájem, nemám žádné exekuce, a přestože by mě mohl zaměstnavatel platit lépe, můžu si sem tam udělat radost nějakou tou maličkostí. Ale je to tak napůl.
11. Naučit se další origami prostorovou skládačku nebo se naučit alespoň základy něčeho zajímavého – se základy něčeho zajímavého jsem asi nezačala, ale nové origami jsem se naučila (mašle a srdíčka). I když je pravda, že jsem začala tančit ten „bollywood“, úspěšně vyzkoušela čokotransfer na zdobení dortů, výrobu domácích pralinek a barevné kouřové líčení. Možná to se mnou nakonec není tam úplně marné …
12. Dokoukat One Piece – a to až do aktuálního dílu, tedy dílu 718 …opravdu zvláštní, že tohle vůbec nebyl problém…
13. Absolvovat kurz sebeobrany nebo prostě vyzkoušet něco zajímavého, co jsem nikdy nezkusila – na kurz nedošlo, ale zkoušela jsem spousty zajímavých věcí, jako třeba aqua aerobic (moc mokré), thajskou masáž (příliš namáhavé), pózování pro fotografa (trochu stresující), brazilskou depilaci (příšerné)  nebo jsem byla u focení profi kalendáře (moc zajímavé). Ale nejzajímavější bylo moje první sólové vystoupení tance s mečem. S tím si nějaký kurz sebeobrany nezadá ☻.
14. Potkat drahou polovičku nebo jít alespoň na pět povedených schůzek – některé věci člověk prostě začíná stále od začátku. Jednou to vyjít musí. Co k tomu dodat, snad jen ꜜ 
15. Víc pomoci rodičům – tak tohle těžko mohu hodnotit sama, i když snad nejsem zase až tak moc nespolehlivá …

Minulý rok jsem sice moc necestovala, ale když už, tak to bylo krásně exotické. Hodně jsem také chodila do divadel, do kina a na různé akce, což zhodnotím v rámci kulturního deníku. Můj verdikt tedy je asi 65:35 v můj prospěch ☻. Plány jsou plány, nikdy všechny nevyjdou. A i kdyby snad měly, mám se moc ráda na to, abych si dobrovolně způsobovala depresivní stavy z nezdaru. Jak bylo již řečeno, tenhle rok byl pro mě příjemný, a snad i ten další takový bude. Takže si ho nechci kazit nějakými nesplnitelnými pětiletkami, ale přeci jen bych měla udělat v tom 2016 už i nějaká ta závažnější rozhodnutí. 


Plánování 2016 
(jedná se pouze o demonstrativní výčet ☻) 

1. Dál poznávat nové zajímavé lidi a udržovat staré kontakty, které za to stojí – hlavně bych konečně potřebovala poznat někoho od toho baletu … ty lístky dost lezou do peněz ☻ 
2. Začít aktivně shánět vlastní bydlení – už jsem zpátky na vlastních nohách, takže bych měla mít i vlastní bydlení. Nemyslím si, že to během roku vyřeším, ale je to priorita. 
3. Být méně uzavřená a nedůvěřivá, když přijde na druhé pohlaví – i v tomhle roce se počítají jen ty podařené vztahy, schůzky, případně dovolené. Ještě se nechci smířit s tím, že žádný muž netuší, kdo je Mr. Darcy. A vím, že vlastní iniciativy zrovna moc nevykazuji, což bych asi měla změnit a začít chodit víc do společnosti, případně vyzkoušet rychlé rande ☻. 
4. Oprášit svou znalost cizích jazyků, případně se začít učit nějaký nový – všude mluvím anglicky, což je pohodlné, ale líné. Léta jsem se učila francouzsky a už z toho skoro nic neumím. Mluvila jsem i obstojně polsky. Taky mám učebnici japonštiny … sakra. Tohle bude oříšek. 
5. Začít už sakra psát to rigo – už jen proto, aby se mi to na seznamu neobjevovalo každý rok ☻. 
6. Nedělat spontánní nákupní nájezdy, být rozhodnější a líp hospodařit s penězi – nemyslím sice, že bych byla utrácivá, ale pokaždé nakoupím po několika verzích čehokoli. Rozhodnu se pro koupi tenisek, během týdně koupím dvoje, u knihy koupím hned všechny tři díly, aniž bych tušila, jestli už ten první není blbost, dostanu mail s kupónem na slevu a hned ho jdu využít, aniž bych něco z toho opravdu potřebovala. Chci, opravdu chci víc přemýšlet nad všemi nákupy a vyvarovat se nerozhodnosti, která končí zbytečnostmi. Takže udělám opak toho, co se snažím dělat v životě. Pokud si nebudu jistá, nebudu to zkoušet a řeknu si ne. 
7. Nezapomínat lístky na různé akce v práci! – opravdu není nic blbějšího, než jít v sobotu nebo v neděli večer do práce pro zapomenuté lístky. 
8. Dojít si na vyšetření – tedy začít konečně řešit své zdravotní neduhy – s ohledem na mou zdravotní anamnézu je mi jasné, že teď jsem na tom milionkrát líp a v podstatě zdravá, takže se opravdu nechci rouhat. Ale docela často mě trápí migrény, mám neustále červené oči, opravdu mě bolí lokty a hlavně uzliny (hold, jsem asi už napůl v důchodu ☻). Pokud nejde o zuby, vlasy a kůži, mám tendenci věci ignorovat, jelikož návštěvy doktorů opravdu nemám ráda.  
9. Na úkor kultury více sportu – ou, s jakým odporem to píšu ☻, ale nedá se nic dělat. Ježíšek mi nadělil poukázky na různá mučení a permanentky a pravdou také je, že když jsem cvičila víc, celkově jsem se líp cítila, takže mi došly výmluvy. 
10. Číst, číst, číst – a to nikoli meníčka v restauraci, ale knihy, noviny a články, alespoň v tom rozsahu jako loni – loni jsem se cítila díky všemu tomu čtení strašně chytře a to není špatný pocit ☻. 
11. Objevovat nové kavárny a nové dobroty – ne všechno musí bolet a člověk se k tomu musí nutit. Sice budu muset vždycky s sebou vzít nějaký doprovod, ale myslím, že dobrovolníků bude dost. 
12. Nebát se vyzkoušet neznámé, stejně jako nové u starých věcí – něco nového v pečení (včetně té vánočky a buchet ☻), nové origami, triky s papírem, postupy pro líčení, taneční formy … nemám sice přesnou představu, jestli by to měl být nějaký sport nebo zážitek ve stylu bungee jumping, další veřejné taneční vystoupení, účast v reality show nebo kurz sushi, ale vlastně o to ani nejde. Prostě rozvíjet, zdokonalovat, učit se novému, experimentovat. Chci mít rok 2016 prožitý. 
13. Víc cestovat a navštívit alespoň jednu zemi, kde jsem ještě nebyla (nebo je to už dlouho) – chtěla bych moc vidět nová místa. Třeba Irsko nebo Holandsko. I když se mi tohle spíš nepodaří, za pokus to stojí ☻. 
14. Zbavit se zbytečností - jinými slovy letos se plánuji zbavit všech věcí, které nepoužívám, nemiluji, mohu postrádat, které zabírají místo a které nemá cenu si nechávat. Plánuji tedy protřídit šatník, botník, knihovnu a všechny krabice, na které se práší. Začala jsem kosmetikou. Ale hodlám pokračovat i ve sféře nemateriální. Tady jsem začala tím, že jsem vymazala všechny zprávy z mailu starší června 2014 (nejstarší byly z roku 2005) a uložila si jen ty kontakty, které jsou ještě živé. 
15. Být zúčastněnější dcerou, sestrou i švagrovou a veselejší tetou – některé členy rodiny vídám více, jiné méně, ale i tak poslední roky objevuji lásku a podivnou zábavnost své rodiny v úplně novém světle. Jelikož jsem relativně šťastný jedinec, chtěla bych, aby se tak cítila i moje rodina. Návod na to sice nemám, ale zkoušet to budu i tak.
*
Jo, takhle to mám naplánovaný ☻.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥