Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

18. února 2015

Posedlost čtyřikrát jinak

„Posedlost“ – stav mysli, kdy je jedinec ovládán nutkáním, které nedokáže ovládat či tak činí jen s velkými obtížemi. Synonyma: bláznivost, ztřeštěnost, dychtivost. Posedlost může mít mnoho tváří. I já jich pár mám, ale žádná z mých posedlostí není na takové úrovni, abych se neovládala. Tedy pokud samozřejmě nemluvíme o jídle. Nebo náušnicích. Nebo …. Tak nic. Je tu ale i posedlost být s tím, koho milujeme, i když kvůli tomu děláme rozhodnutí, kterých můžeme litovat. Posedlost být tím, kým bychom chtěli být, ale nemůžeme, jelikož nám chybí talent. Posedlost tím, abychom byli nejlepší v něčem, co nás naplňuje i ničí zároveň. Nebo posedlost někým, koho nechceme opustit i přesto, že mu můžeme ublížit.   

Omar 

Pokud chceš osvobodit naši zemi, je tu cena, kterou musíš zaplatit.“ Na další projekt v rámci filmového klubu jsem se nijak výrazně netěšila. Omar je palestinský celovečerák a moje představa byla docela jasná. Vlastenecký, proti izraelský a plný utrpení. Ale chyba lávky. Je to v podstatě milostný příběh mladého pekaře, který každý den riskuje při přelézání zdi přetínající území Palestiny jen proto, aby viděl svou milovanou Nadiu. Omar je taky asi jako každý chlap kolem něho bojovníkem za svobodu, ale celá jeho banda je trochu amatérský spolek. Když se pak ocitne v zajetí, musí se rozhodnout, jak se zachovat, na jakou stranu se přidat. Dobře udělaný a dobře natočený film s překvapivými zvraty, který má rozměry antické tragédie. Zejména závěr je opravdu povedený. A šokující. A při otázce Víte, jak se chytají opice v Africe? Vás na konci zamrazí. Za mě 85%. 
Facts: „Omar“; Palestina, 2013; režie Hany Abu-Assad Omar

Big Eyes  

Jsi jediná živá duše, které mohu svěřit své tajemství. Namalovala jsem každé z nich. Každé velké oko. Já.“ Pokud bych si nepřečetla, že tenhle film natočil Tim Burton, nepoznala bych to. Překvapivě civilní biografický snímek o Margaret Keanové, která se proslavila takovými podivnými obrázky dětí s obrovskýma očima, ale jejíž práci si po dobu deseti let přivlastňoval její naprosto neuvěřitelně sebestředný manžel Walter. Ten svůj podvod dotáhl do podoby absurdního divadla a hlavně tomu všemu začal věřit, což je na tom příběhu to nejpodivnější. Přestože nakonec v porozvodové bitvě prohrál spor o autorství, do konce života trval na tom, že všechny ty obrazy namaloval sám. Škoda jen, že po prohraném sporu už nenamaloval vůbec nic ☻. Snímek je příjemná oddychovka s neotřelým příběhem, ale jinak není ničím výjimečný. Burton bohužel až příliš často opakuje motivy a využívá vypravěče, snad aby divák nezapomněl. Nebýt toho, dala bych víc, ale takhle asi jen 75%. 
Facts: „Big Eyes“; USA/Kanada, 2014; režie Tim Burton

Whiplash  

V jazyce nejsou dvě slova, která by ublížila víc, než „dobrá práce. Skoro bezkontaktní válka mezi Andrewen (studentem-bubeníkem) a Fletcherem (jeho učitelem-despotou). Dvě ega proti sobě. A do toho všeho dusna jazz. Na film je spousta chvály. Jak na příběh, tak na herecké výkony. Musím říct, že mě to nepřekvapuje. Film má strhující tempo, i když se v něm v podstatě střídají jen dvě prostředí. Zkušebna a zkouška kapely. Ani jedna z postav nevyvolává příliš sympatií. Oba jsou posedlí. Oba jsou egouši na entou. Oba pohlcuje hudba a touha po dokonalém rytmu natolik, že přestávají být snesitelní pro své okolí. Frenetický střih v rytmu hudby a detailistická kamera, která sleduje výraz a pohyby hráčů stejně jako jejich nástroje, jež se při hře stávají jejich přirozenou součástí, dávají scénám úžasnou dynamiku. Ale tohle není hudební film, je to spíš thriller anebo sportovní film, kde se místo kopačáku mlátí paličkami do bubnu. Ocenila jsem, že se nikdo nesnaží tvrdit, že tohle je cesta k tomu, jak být nejlepší. Fletcherův „pedagogický“ přístup totiž může fungovat jen na podobného psychopata jako je on sám. Což Andrew je. Na konci sice hraje rytmicky dokonale, ale nezbavíte se dojmu, že technika přebila emoce. Většina z nás by z toho měla do konce života deprese. Usmíření nečekejte, ale ten konec je strhující. Za mě 95%. 
Facts: „Whiplash “; USA, 2014; režie Damien Chazelle 

Padesát odstínů šedi 

Nejsem schopen si od Tebe udržet odstup.“ „Tak to nedělej.“ To bylo tak. On byl neskutečně bohatý a úspěšný mladý muž s tragickým dětstvím a zálibou v BDSM (pokud nevíte, doporučuji vygooglit) a ona je jakoby obyčejná vysokoškolačka. Říkám jakoby, jelikož je to samozřejmě kočka s vizáží topmodelky. Potkají se, přelítne jiskřička, vášeň, on jí předloží prapodivnou smlouvu, ona se přistěhuje, … sex, nedorozumění, sex, démoni minulosti, pásek, slzy a bum … konec prvního dílu. Prvního ze tří! To byl trochu podraz. Padesát odstínů šedi je strááášlivě úspěšná kniha, kterou jsem nečetla. Měl by to být erotický román, což asi i bude. Na film je hodně špatná kritika, což není tak úplně zasloužené, jelikož film jako takový sice ničím výjimečným nenadchne, ale také si nehraje na nic jiného než na klasickou červenou knihovnu. Pravda, je tam poměrně dost nahoty a taky sex, ale je to celé takové „plyšové“ a v rámci žánru si podle mě film špatně nevede. Dala bych tak 70%, už jen za ten byt a osobního řidiče hlavního hrdiny. Upřímně řečeno, nechtěla bych být právníkem, co mu psal tu smlouvu ☻. 
Facts: „Fifty Shades of Grey“; USA, 2015; režie Sam Taylor-Johnson

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥